21 Mart 2016 Pazartesi

Bookstagramlar Hakkındaki Görüşlerim

Herkese Merhaba

Bu bir kitap yorumu değil. Bugün Instagram ortamında rahatsız olduğum bir konu hakkında yazacağım. Bu fikrime karşı çıkanlar olabilir. Saygı duyuyorum, sizde bana saygı duymalısınız.

Öncelikle yazılarım ve fotoğraflarım için elimden geleni yapıyorum ve iyi olduğumu düşünüyorum. Kendi hesabımı takip ettirmek ya da övünmek gibi bir derdim yok ama yaptığım iş hakkındaki görüşüm bu şekilde. Hatalarım vardır elbette. Ve ben bunu sık sık göderilerimin altında dile getirip neyin farklı olmasını istediğinizi soruyorum. Cevap gelmiyor.

İlk izlenim olarak; yazıları okumayan bir kesimle karşı karşıyayım sanırım. Dikkate alınmamak bana bunu düşündürtüyor. Beğendiğim ve çok takip edilen hesaplarda var ama neyi farklı yaptıklarını anlamış değilim. Eğer ben anlamıyorsam yardımcı olun, abartılacak yönün ne olduğunu söyler misiniz.

"Hesabıma bakar mısın? İyi bir sayfa olduğumu düşünüyorum" gibi yorumları egoistçe bulan insanlar çok samimi arkadaşlarının hesaplarını övgüyle, takip ettirmek için paylaşıyor. Kimi zaman bunu kitap yorumundan fazla yapıyorlar. Önerilen her şeyi gözden geçirmeyi kabul ediyorum. Beni eksiltmez, aksine farklı tarzlar ufkumu genişletir. Açıp bakıyorum o hesaplara ve özensiz paylaşımlar görüyorum.

Bakın amaç takipçi kasmak değil. Bizler kitabı sevdirmek, beğenmediklerimizi belirtmek için böyle bir işe giriştik. En azından ben bunun için başladım. Akraba şirketi gibi kendi tanıdıklarınızdan bir topluluk oluşturmaktan vazgeçin.

Belki doğrudur belki değil ama takipçi satın alanlar olduğunu da düşünüyorum. Azıcık fotoğrafla, azıcık beğeniyle takipçi sayınız tutmuyor çünkü. Tekrar hatırlatıyorum bunlar benim düşüncelerim. Hiçbiriniz katılmak zorunda değilsiniz. Sadece ben bunları yazmak zorundayım.

Eğer amacınız sadece fotoğraf bakmaksa bookstagram açmayın. Amaç fotoğraf atmak değil, kitap tanıtımı yapmak, belli bir kitle sizin yorumunuza güveniyorsa onları doğru yönlendirmek. Böyle güzel bir işi bile basitleştiren bir kesim görüyorum.

Kitap yorumu yapacak insanların yazmaya ve okumaya üşenmesi ne demek? Kitap okumanın yanında yorumda okumalısınız. Yoğun olanları anlarım ama yapılan yorumları, ricaları, soruları görmezden gelmekteki amaç nedir? O hesabı birilerine öneri yapmak, yardımcı olmak için açtınız. Amacınızı yitiriyorsunuz.

Sözlerim bütün hesaplara yönelik değil. Benimde severek takip ettiğim, yorumlarına güvendiğim insanlar var ama son zamanlarda bu insanların azınlıkta kalmaya başladığını görüyorum.

Eğer hakkını vermeyecekseniz hiç başlamayın. Daha ufak hesaplara şans verin. Unutmayın, en başında sizde onlardan biriydiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder